New Balance X Women's Health

Utmaning

New Balance har under de senaste åren satsat hårt på att utveckla nya skomodeller och kläder för löpning. För att visa resultatet av det hårda arbetet ville företaget få hjälp med att på ett konkret sätt få ut sin filosofi och sina nya produkter, inte minst bland kvinnor som har löpning som en viktig del av sin träning.

Lösning

För att kunna introducera New Balances nyheter för målgruppen valde vi att aktivera varumärket i Women’s Health. Tidningens följare fick ansöka om att bli en del av ”Team New Balance”, som tillsammans med en coach skulle träna för Women’s Health Halvmarathon. Vi skapade plattformar för att ge teamet en naturlig närvaro digitalt, socialt och i print där våra läsare kunde följa med och inspireras av deras resa.

Resultat

Vi fick snabbt in hundratals ansökningar. De tre som valdes ut till teamet spred tillsammans med sin coach och våra redaktörer sina erfarenheter av att träna mot ett mål med bästa tänkbara stöd från New Balance. Företaget stod också som partner till Women’s Health Halvmarathon, som för tredje året i rad sedan starten slog deltagarrekord med över 4 000 tusen anmälda löpare. Det är därmed Europas största halvmaraton för kvinnor.